31 December 2014

Happy New Year 2015!

Oi mak jemah betul, reramai blogger talk pasal entri terakhir di tahun 2014 depa di jam-jam terakhir tahun 2014 ni. Da macam ada satu contest pula. Tajuk entri skema sama je semua. Entri bukan calang-calang. Hebat engko. Mana yang dapat rezeki terpijak tu, memang engko lagi hebat bergaya kot. Hot fm pun tak macam engkorang. Hehe. Ar, nampak sungguh aku jelesi dengan korang kan ;) Jangan judgemental tau. Sebab itu semua rezeki memasing. Aku yakin, siapa yang berusaha lebih, pasti akan mendapat kelebihan yang berlebihan juga. InshaAllah Ya Allah.


Then, what about me? My 2014? Aku juga macam korang kot. Lot of thing hapend for me. Kira macam ni. Selagi kita hidup, bernafas, bernyawa, masih duduk berdiri dekat bumi Allah ni, selagi itulah kita akan punya beribu satu cerita. Membezakan kita is, macam mana kita handle dan laluinya. As korang tahu tahun 2014 akan berlabuh pergi dalam masa beberapa jam sahaja lagi, and apa yang aku harapkan dalam tahun 2014 dan apa sahaja yang aku lalui sepanjang tahun 2014 ini akan memberikan seribu satu pengajaran sekaligus mematangkan lagi cara untuk aku berfikir sebelum bertindak melakukan sesuatu. Sebab aku yakin, tiada satu pun manusia di dunia ini yang sempurna akal dan fikirannya.

Ya Allah, for my 2015, aku tak harapkan apa-apa selain keredhaan dariMu untuk setiap langkah, setiap apa sahaja perlakuan dan tindakan aku. Aku percaya, bila kita meminta, memohon dan terus memohon keredhaan daripadaNya, pasti ada sesuatu yang baik tertulis untuk kita kan ;) Seiring itu, what i wish for 2015 is, menjadi seorang yang lebih berjaya daripada tahun-tahun sebelum ini. Jadi isteri, anak, menantu yang baik. InshaAllah. Ya Allah, bantulah aku! T.T

Ok, nampaknya itu sahaja kot what i wanna say bout my last remembering on 2014 ;) tak awesome kot kan. Hehe. Apa pun, happy new year 2015!!

Toodles.

11 comments:

  1. semoga 2015 lebih baik dari tahun sebelum2 ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah yang diharapkan ya dear :)
      inshaAllah :)

      Delete
  2. Selamat tahun baru PG, moga terus berjaya dan kaya serta mendapat keberkatan hidup di dunia dan akhirat.

    Selamat Tahun Baru 2015

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat tahun baru untuk abg kamil juga ya :)
      inshaAllah. Amin-amin.
      semoga abg kamil juga terus berjaya dan berjaya, kaya, juga mendapat keberkatan hidup daripadaNya. InshaAllah, Ya Allah.

      Delete
  3. Selamat Tahun Baru kak Yatie :) Semoga tahun ni lebih baik dari tahun tahun sebelumnya :) Ameen

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat tahun baru buat nad juga ya :)
      yes, itulah yang kita harapkan, semoga tahun ini menjadi tahun yang buat kak yatie, buat nad dan juga buat semua orang. InshaAllah, Ya Allah :) amin.

      Delete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. selamat tahun baru kak ^_^ moga tahun 2015 lebih baik daripada tahun sebelumnya.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat tahun baru JJ :)
      inshaAllah. semoga tahun 2015 ini akan menjadi tahun yang lebih baik dari sebelum-sebelumnya. inshaAllah :)

      Delete

terima kasih komen ❤
komen anda sangat PG hargai! ;)