Tengok Wayang San Andreas

in , by YatieOwner, Wednesday, June 03, 2015
Assalamualaikum hallo!

Sapa dah tengok movie San Andreas lakonan Dwayne Johnson aka Ray, kita geng! Best namati. Haha.

Tengok Wayang San Andreas
pacik googel pinjam gambar!

San Andreas mengisarkan tentang bencana gempa bumi yang berlaku dekat california, Los Angeles yang memusnahkan seluruh bandar California, ditambah dengan tsunami yang melanda menyebabkan kematian yang memang amat-amat menyedihkan, plus juga mengisarkan tentang perjuangan ray lakonan dwayne jonson dan emma lakonan carla gugino yang berusaha mencari dan menyelamat anak perempuan mereka iaitu blake lakonan alexandra yang mengikuti teman lelaki ibunya iaitu daniel reddick lakonan loan gruffudd ke san francisco. Dekat san francisco semasa menunggu daniel berurusan di pejabatnya, blake berkenalan dengan ben lakonan hugo johnstone-burt dan juga adik lelakinya iaitu ollie lakonan art parkinson, dan sebelum kejadian gempa bumi berlaku, mereka sempat berkenalan.

Tengok Wayang San Andreas
pacik google pinjam gambar!

Segalanya bermula dengan amaran gempa bumi dari analisis gempa bumi tempatan yang dalam penyelidikan dan tanpa amaran juga, gempa bumi dasyat secara tiba-tiba terjadi berlarutan sampai ke san franciso.

Tengok Wayang San Andreas
pacik google pinjam gambar lagi!

blake yang dalam perjalanan keluar dari bangunan daniel, ditempat letak kereta terkejut dengan gempa yang terjadi dan mengakbitkan kereta mereka terjunam ke satu tingkat ke tingkat yang lain. kaki blake tersempit dan sukar untuk keluar dari bangunan tersebut. daniel keluar dari kereta meninggalkan blake untuk mencari pertolongan. namun tidak kembali semula ke tempat blake tersepit. keadaan atas bangunan kacau bilau. orang ramai berkejaran keluar dari bangunan. daniel yang belum sempat minta pertolongan terkejut bila runtuhan berlaku di depan mata dan terus keluar dari bangunan tersebut meninggalkan blake.

ben dan ollie yang mendengar kata-kata daniel sebelum daniel sempat keluar berlari ke tempat parking kereta menyelamatkan blake. blake berjaya diselamatkan. lalu mereka keluar dari bangunan tersebut.

Tengok Wayang San Andreas
pakcik google pinjam gambar ya :)

blake berjaya menghubungi ibu bapanya dan berjanji akan bertemu di tempat yang dijanjikan. tetapi ben melihat tempat pertemuan itu nanti telah musnah. blake merancang plan B. hingga akhirnya ibu bapa blake sampai tiba di san franciso dengan melihat keadaan yang sudah sama sekali musnah. akhirnya. mereka berjaya menemui blake, ben dan juga ollie. :)

I punya sinopsis simple je. korang harus pergi tonton sendiri tau. Best? of course la best. :) haha. happy ending kan :D

toodles.
SHARE 2 comments

Add your comment

For coming and comment, thank u ♥ ;)

© Yatie Owner · THEME BY WATDESIGNEXPRESS