Risiko Edit Entri Blog Yang Lama

in , by YatieOwner, Thursday, September 01, 2016
Risiko Edit Entri Blog Yang Lama. hello fellas. I was thinking nak edit few entri lama dalam blog ni tau. Sebab ada few macam entri gedik. Haha. Entri menyampah, entri syok sendiri, entri pasar ikan, entri dan entri lah. Dan kalau boleh nak lenyapkan macam begitu sahaja. Hahaha. 

By the way, i ada google tau risiko sekiranya kita edit entri lama dalam blog. Dan apa yang i jumpa, oh no. Bukan risiko, tapi more to Kenapa Perlu Edit Entri Blog Lama. That was good info. I share. Sebab kita tak tahu selama ini mungkin kita ada membuat kesalahan atau tidak semasa berblog. Kan? :)

Risiko Edit Entri Blog Yang Lama
Picture Credit: Google

Sebab Kenapa Perlu Edit Enti Blog Yang Lama:

Kesilapan Ketika Menaip.

I setuju bab ni, sebab i pun kadang ada kalanya nak cepat je menaip kan, then tak sedar if ada kesalahan pada perkataan yang i taip. Kadang bila da post entri, baru sedar ada kesilapan dekat situ. If sedar dan on the spot ubah tak pe la kan. Tapi jika kesilapan perkatan pada entri yang da berbulan-bulan macam mana? dan kat sinilah pentingnya kita perlu edit entri blog yang lama. remember. manusia. tak lari daripada membuat kesilapan. begitu juga dengan menaip. kebaikan dan kelebihannya disitu adalah, para pembaca akan lebih suka dengan hasil penulisan kita ;)

Imej atau Gambar.

Pemahaman i tentang ini adalah, sangat penting untuk kita menggunakan imej atau gambar pada setiap entri blog kita. dan gambar kenalah bertepatan ataupun berkaitan dengan tajuk entri tersebut. contohnya, tajuk entri tentang para pelajar akademik fantasia 2016. dan gambar kenalah gambar para pelajar atau para peserta akademik fantasia pada tahun 2016 tersebut. kelebihan dan kebaikan disitu, para pembaca akan lebih suka dan selesa berada dalam blog kita.

Selain itu juga. pada para blogger, mengubah saiz imej atau gambar sebenarnya memberi kesan terhadap masa loading blog kita tau. maksudnya. lagi kecil saiz imej atau gambar, lagi better loading blog kita. lagi lajulah :D

Kedudukan Carian Enjin  di Google. 

Bab-bab carian enjin digoogle, i memang angkat tangan bukan tanda lari. sebab i memang tak tahu apa perkaitannya. jadi. i copy and paste sahaja penjelasan daripada calrasepatrcik mengenainya ye ;)
Walaupun ada entri kita sudah berada di kedudukan nombor satu carian enjin. Kita harus memastikan ianya kekal berada di kedudukan teratas carian enjin dengan mengeditnya untuk menambah nilai kekuatan entri tersebut agar dapat menurunkan kadar bounce rate dan memberikan kesan yang baik kepada entri yang lain. 
ok. semoga dengan perkongsian i ini, bermanfaat untuk kita para blogger ye
xoxo 
SHARE 9 comments

Add your comment

  1. kekadang ada jugak edit entry lama...kalau takde idea menulis..semua yang PG tulis tu betul kan...nanti nk kemas kini entry2 lama la

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe. jom. PG pun nak starting edit entri-entri blog lama :)

      Delete
  2. Belum pernah buat edit entri lama lagi.
    Tapi memang kelakar bila baca entry awal-awal dulu.
    Ntah mana permulaan, ntah mana tengah ntah mana akhirnya.
    Maknanya SS habis readers baca mesti tak faham ngeh!ngeh!ngeh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe. dan sayang kalau nak delete entri tu kan :)

      Delete
  3. Replies
    1. hehe. mesti rasa kelakar bila baca entri lama nanti :D

      Delete
  4. salam PG..
    sori tau...smlm nieyl terlepas pandang PG punya link tok bloglist...
    nieyl dah betulkan dah pagi tadi..thanks tau bagitahu....
    nieyl ada beberapa entry yg lama² dah delete..xde edit pun..hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. wssalam nieyl.
      hehe. its ok :D
      PG pun terfikir nak delete daripada edit. tengoklah nanti macam mana. hehe.

      Delete
  5. ohh.. point ke 3 tu baru tau.. tq kak

    ReplyDelete

For coming and comment, thank u ♥ ;)

© Yatie Owner · THEME BY WATDESIGNEXPRESS