Assalamualaikum fello. i da pernah ke Pulau Pinang. But i tak berkesempatan lagi nak pusing habis Pulau Pinang, Pulau Mutiara kita ni. Mungkin i akan ke sana semula someday, sebab masa i ke sana, jambatan Pinang Pinang still 1. Hopely! And while i google bout this, what i found is! laman web Traveloka ada kat situ. Which is, Traveloka adalah salah satu platform tempahan penerbangan dan hotel yang terkemuka di Asia Tengara, yang menawarkan lebih 100,000+ laluan dan 100,000+ hotel di Asia Pasifik dengan kadar harga paling rendah setiap hari! Serius? Omgee! Nak kena plan travel la lepas ni. Hehe.
 Selamat Datang Ke Pulau Pinang, Pulau Mutiara!
  Sumber dan Kredit Blog : Penanghill
Tempat Menarik di Pulau Pinang, Pulau Mutiara

i while bercuti, i jenis tak makan pun tak kisah sebenarnya. Sebab bagi i, i cuma nak menghayati pemandangan apa yang ada ditempat orang. But, suami i jenis makan. So. Sembang pasal Penang, i asking my husband and jawapan dia sudah pasti Nasi Kandaq plus Pasembor. Omgeee. Bila tanya i, i akan jawap 'i nak ke Bukit Bendera! Nak ambik gambar lawa-lawa, posing, publish kat instagram. Wakaka.'

Selamat Datang Ke Pulau Pinang, Pulau Mutiara!
 
Nasi Kandaq Line Clear
Sumber dan Kredit Blog : gopenang

Selamat Datang Ke Pulau Pinang, Pulau Mutiara!

Pasembur
Sumber dan Kredit Blog : missdae.blogspot.my

Selain itu, i nak juga ke Batu Feringhi. i serius tak pernah jejak kaki kat sini, and of course i nak pergi sekiranya berkesempatan dan what the beautiful beach! i suka beach! i suka air membiru di pantai-pantai. i suka tidur di tepi pantai yang damai dan redup cahaya. Bestnya! i'm the lover of nature!
 
Selamat Datang Ke Pulau Pinang, Pulau Mutiara!

Batu Feringhi
Sumber dan Kredit Blog : makemytrip

Feri. Pergi Penang, serius jangan tak mencuba untuk naik feri. Macam i pernah pergi dulu, lama da dengan kengkawan office, naik kereta. Sekali kereta tu masuk feri. Masuk feri tu nanti, bolehlah berjalan-jalan kat tepi feri tu. Boleh tengok lautan terbentang luas. Masa tu jambatan Penang still satu, so the feri akan lalu the jambatan.

Selamat Datang Ke Pulau Pinang, Pulau Mutiara!

The Feri
Sumber dan Kredit Blog : blogalzahri

2 Jambatan Pulau Pinang. Of course i nak pergi the another jambatan. Tak pernah tengok lagi depan mata. Tengok image google sahaja selama ni. Nanti pergi sana, will selfie-selfie la kan. Hehe. Selain itu, kat sebelah pulau sana, ada lagi tempat-tempat yang menarik yang i tak sebut dalam list kat atas tau. Korang kena dan wajib find out more sendiri, kena pergi dan kena lalui pengalaman korang sendiri kat semua tempat yang i bagitau tau. Bak kata pepatah, 'tak kenal maka tak cinta kan?'.

Selamat Datang Ke Pulau Pinang, Pulau Mutiara!

Jambatan Ke-2 Pulau Pinang
Sumber dan Kredit : astroawani

Eastin Hotel Penang

Selamat Datang Ke Pulau Pinang, Pulau Mutiara!

Eastin Hotel Penang

Ok, ni nak kongsikan juga. Nak pergi bercuti kenalah cari tempat penginapan yang selesa dan sesuai kan? Ni i nak share, Eastin Hotel Penang! Bagi yang pernah dengar hotel ini, that good. But yang tak pernah dengar lagi, dan untuk pengetahuan, korang boleh sahaja stay kat Eastin Hotel Penang.

Remember i told seawal tadi Traveloka menyediakan tempahan penerbangan dan hotel pada kadar harga yang murah setiap hari? Yup. Korang boleh usha harga penerbangan dan hotel sekaligus dekat laman web Traveloka. Korang boleh book bilik apa yang korang nak. Boleh je pilih berdekatan dengan laut. Wow! Dari situ, korang boleh tengok keindahan tempat tu pada waktu malam. Serius i teruja! Jangan lupa untuk explore Pulau Jeregak dan hayati keindahan jambatan Pulau Pinang yang penuh dengan cahaya lampu pada waktu malam. Dan jangan risau, jarak airport nak ke sana juga tak la jauh sangat. Dalam 5 -6km sahaja.

Bilik-bilik yang ada dekat Eastin Hotel Penang ini sangatlah murah dan berpatutan dan serius berbaloi. Sesuai untuk siapa-siapa sahaja yang datang dengan keluarga atau juga dengan kengkawan. Honeymoon lagilah boleh. Hehe. Bagi yang tak minat dengan sea view, (No! Itu bukan aku. Hehe), Korang boleh tengok the beautiful of City Scenery. Bayangkan bangun je dari tidur dari katil yang sangat selesa dan nyaman, kat luar balkoni bilik, korang dapat menghirup udara yang segar Pulau Mutiara, Pulau Pinang! Pergh.. Best macam orang kaya kejap. Hahaha.

Membeli Belah di Pulau Pinang, Pulau Mutiara

i suka shopping! Wakaka. Dan, kalau nak shopping, dari Eastin Hotel Penang, boleh sahaja turun dari bilik dan berjalan kaki ke mall yang teramatlah dekat dengan hotel. Di Queensbay Mall, ada macam-macam kedai untuk korang nak shopping atau window shopping sahaja. Dengan jarak yang tak sampai 2km. Mudah kot?!

Jarak tempat-tempat yang menarik dari Eastin Hotel pun sebenarnya semuanya tak jauh pun. Kalau yang bawa kereta, boleh je drive sendiri untuk enjoy the suasana Penang. Pusing satu Penang ni pun just ambil satu hari kalau korang tak spend masa yang lama kat satu-satu tempat. Kalau nak guna teksi pun boleh juga. Korang boleh minta receptionist hotel untuk panggil teksi bila-bila masa sahaja. Boleh sahaja korang minta driver teksi tu tadi untuk bawa korang pergi tempat-tempat yang menarik kat sana.

Cadangan Apa Yang Patut Korang Buat Bila Bercuti Ke Pulau Pinang, Pulau Mutiara

Ok. Kat sini i nak cadangkan sikit apa yang korang kena buat bila korang pergi Penang nanti. Jom baca:

  1. Makan nasi kandaq kat Nasi Kandaq Line Clear. Baca pun sure kecur air liuq kan. Kat situ, kari kepala ikan memang terbaik. Sedap dan murah. Jangan tak tahu, orang-orang ternama juga pergi makan kat situ bila sampai ke Penang. Pergh.
  2. Pasembor Padang Kota. Indeed. It is the best pasemboq yang korang boleh dapat lepas tu makan pula dengan ais kacang or ABC. Teliuq orang cakap. Kat situ juga korang boleh pergi ke Penang 3D Trick Art Museum. Dalam tu korang boleh snap gambar atau swafoto dengan dinding 3D. Cool kan?
  3. Bukit Bendera. Kat situ bukan sahaja ada pemandangan yang cantik. Serius cantik! Korang boleh juga tengok satu Penang kat Bukit Bendera. Korang juga dapat merasa naik cable car. Cable Car antara yang tertua di Penang. Serius best!
  4. Beli souvenir dekat Batu Feringghi. Nak beli souvenir, i sarankan beli kat Batu Feringghi. Kat situ banyak kedai-kedai yang jual barangan cendera kenangan yang cantik-cantik.
  5. Teluk Bahang! Bagi korang yang jenis suka outdoor aktiviti. Teluk Bahang tempat yang sesuai untuk korang. Kat situ ada extreme park yang tersangat amat best. Korang wajib cuba ini. Haha.
Selamat Datang Ke Pulau Pinang, Pulau Mutiara!
    Traveloka
    Tempahan Bilik Murah di Eastin Hotel Penang
    Ok fellos. Untuk maklumat sekali lagi, untuk mencari bilik di Eastin Hotel, korang boleh cari di Websitu atau Apps Traveloka. Kat situ korang boleh usha Eastin hotel penang price alert, Atau cari deals yang best kat hotel tersebut.

    Tempahan Penerbangan di Traveloka

    Terbang dengan Traveloka, Jangan lupa book flight korang dengan Traveloka tau. Untung-untung boleh dapat offer yang menarik yang berbaloi kat situ kan, dan siapa tahu kot-kot dapat harga murah tak mampu fikir. Hahaha. Good Luck!

    Xoxo.
    Love Korang!
    SHARE 8 comments

    Add your comment

    1. pntai ferringi tu memang cntik sgt.. fuhh trasa nk dtg lagi😭😭

      ReplyDelete
      Replies
      1. serius bah unni?? ala. ni yang rasa mo pegi ni tau ;)

        Delete
    2. Sempat pergi Penang time praktikal di Subang ...

      ReplyDelete
      Replies
      1. wa. zaman praktikal tahun berapa tu mrs. pip? :)

        Delete
    3. X pernh lgi smpai cne, memg ada dlm list nak pigi cne

      ReplyDelete
      Replies
      1. hehe. Ok, jangan lupa wishlist datang ke sini, ke tempat-tempat yang saya share tu ya :)

        Delete
    4. kan. sapalah yang ambil gambar tu :)

      ReplyDelete

    For coming and comment, thank u ♥ ;)

    © Yatie Owner · THEME BY WATDESIGNEXPRESS